Timetable Popunie Live @ Eendracht Festival

Vandaag is het zover, het is tijd voor het Eendracht Festival!
Ook dit jaar is Popunie Live weer host van het buitenpodium voor Zondebok & ’t Zwarte Schaap op de Witte de Withstraat. We presenteren er dit jaar zeven ijzersterke Rotterdamse acts.

Zorg dat je geen act hoeft te missen en check de timetable van het Popunie podium:

16.45 – 17.10 Emmy Eve
17.30 – 17.55 Marvin Dee Band
18.15 – 18.40 Katie Kruel
19.00 – 19.25 Gorgeous Guerrilla Effect
19.45 – 20.10 The Legendary Orchestra of Love
20.30 – 20.55 Golden Caves
21.15 – 21.40 Life’s Electric

Het Eendracht Festival zelf begint al om 14.30 uur en duurt tot in de vroege uurtjes. Net als voorgaande jaren is het festival geheel gratis toegankelijk.

Net als voorgaande edities zal er een Publieksprijs uitgereikt worden aan de act met de meeste stemmen. Vergeet dus niet te stemmen!

Kijk voor meer informatie op de Facebook-pagina van het Eendracht Festival.

Eendracht Festival
Datum: donderdag 20 juli
Locatie: de Zondebok & ’t Zwarte Schaap, Witte de Withstraat 96
Entree: gratis

Diona Fox & Her Ragdolls – Finally Found A Way

  • Finally Found A Way

  • Diona Fox & her Ragdolls
    • Genre: Jazz / Pop
    • Release-type: cd
    • Label: self-released

De in Rotterdam gevestigde groep Diona Fox & Her Ragdolls heeft het eindelijk voor elkaar, nouja eindelijk, sinds afgelopen maart konden we al genieten van de release van het debuutalbum Finally Found A Way.

Waarop zangeres Karin met haar alter ego Diona Fox een frontvrouw weet neer te zetten die samen met haar muzikanten trio, Remus Aussen die de basgitaar en contrabas bespeelt, Lodewijk Bles die de drums en percussie voor zijn rekening neemt en Roy de Rijke die aanvult met zijn gitaar en vocals, flink wat leven in de brouwerij blaast. Of dat nou op het podium van een rokerige ‘speakeasy’ is of uit de speakers in je eigen huiskamer.

Titeltrack Finally Found A Way opent lekker upbeat en uptempo met Karin die inzet in het hogere stemregister om zo nu en dan even op de rem te trappen met goed geplaatste tempo switches voor een extra dosis zwoele, vocale freestyle en muzikale jam tussen gitaar en drums.

Opvolger Dreams Of Being Bohemian is een haast romantische ode aan het geldloos rondzwerven. Met de sluimerige, prachtig uitgestrekte lyrics en freestyle vocalen van Karin, die bijna dromerig aandoen samen met de zachte bas en gitaar die het geheel omlijsten, zijn wij haast geneigd ook op de boemel te gaan.

Wat ondeugender is The Devil Is A Housewife met zijn speelse bas en ritmesectie naast de swingende stem van Karin klinkt het allemaal een beetje als een wat modernere versie van The Lady Is A Tramp zowel qua melodie als lyrics.

Even teruggrijpen naar de roots wordt gedaan met Mack The Knife, natuurlijk kan een old school jazz cover niet ontbreken tussen de zes eigen geschreven liedjes en ook deze weet de groep zich prima eigen te maken. Het resultaat is een heerlijke upbeat versie van een must-have song in je repertoire, gevuld met warme hoge regionen voice pitches, die het fris laten aanvoelen samen met de warmere instrumentatie.

Voor (His Heart Is A) Hurricane, ook voorzien van een videoclip, bouwt de spanning flink op met stormachtige soundbytes, tromgeroffel en de warme Spaanse gitaar alvorens ze de blazerssectie (Charlie Biggs met trompet, Anne Dockter Biggs op trombone en Rene Hertum en zijn baritonsax), loslaten op de luisteraar. De in 2013 aan de Rotterdamse Popacademie afgestudeerde Karin weet ook nog in deze song even speels terug te grijpen naar de eerder uitgebrachte single Porcelain.

De laatste twee nummers Make Me Smile en You’re So Full Of Yourself zijn beiden wat ruiger en rauwer dan al het voorgaande. Maar ook hier weet Karin zich prima staande te houden á la Amy Winehouse tegenover de snellere snaaraanslagen en ritme sectie.

Met zijn net 22 minuten aantikkende lengte is het een album geworden dat vreemd genoeg niet voelt alsof het aan je voorbij vliegt. De lekkere contrabas en percussie jazz-loopjes samen met Karin’s speelse vocalen in de hoogte en in de diepte en de bijna ragtime-achtige tempowisselingen houden de luisteraar met gemak gevangen in de zeven songs.

Beste nummers: The Devil Is A Housewife en Dreams Of Being Bohemian.