Kalulu

cover KaluluHoax
lp / cd- / download-album
indiepop

Vaak is het leven van een recensent om jaloers op te worden, want met grote regelmaat valt er een album op de (digitale) mat dat meer dan de moeite waard is en dat vervolgens langdurig op de herhaalstand in de cd-speler blijft liggen. Dat overkwam ook het album Hoax van Kalulu, het nieuwe geesteskind van de Rotterdamse muzikante Marinka Stam. Hoewel het de eerste draaibeurt wennen is aan de diversiteit aan stijlen, van ballad tot pop tot rock, slaat Hoax je daarna direct om de oren met pakkende songs van een puike en goed verzorgde band.

Na de openingsblues van It’s Already Dark wiegt Kalulu je tot volledig rust in de prachtige opbouw van Forget To Ask. En vanaf daar neemt de band je mee op een avontuurlijke reis langs een wisselend landschap van ontwapenende graslanden en brokkelende rotspartijen. Enkele highlights onderweg zijn het overdonderende Waterfalls, het stevige en toch hartverwarmende Believe They Are Wrong en het korte, ontroerende Interlude.

Door de andere nummers niet te benoemen, doe je Kalulu enigszins te kort, temeer omdat er op Hoax zelfs geen twijfelgeval is te bekennen. Een eervolle vermelding tot slot is er voor het James Blake-achtige Traceless dat pas na ruim 10 minuten zijn einde beleeft. En al die tijd blijven de oren aan de speakers gekluisterd. En dat leidt tot de conclusie: Hoax van Kalulu verdient vele luisterende oren.

Wil je meer te weten komen over Kalulu? Geef dan hier een like op Facebook!

Music Support: Fools For Soul wint Band Boost 2016

Band Boost 2016 winnaar - Fools for Soul - Foto door Danny van der Weck - 01 - Live SMALL2Op zaterdag 14 mei regende het prijzen in het Energiehuis. Wat Douwe Bob niet lukte, is diverse regionale bands wel gelukt; een prijs in de wacht slepen!  De felbegeerde eerste prijs ging naar de Rotterdamse soul/funkband Fools for Soul. De band wint onder meer een optreden op het Popcentrale Podium van Wantijpop 2016 en twee dagen studiotijd bij Pro Sound Studio. Met jouw band met de Band Boost meedoen? Vanaf heden is de inschrijving voor editie 2017 geopend!

De Band Boost is een begrip in Dordrecht en omstreken. Tijdens de voorrondes, halve finale en finale komen  muziekliefhebbers, programmeurs en muzikanten bijeen om het nieuwste aanstormende poptalent van de regio Dordrecht te ontdekken. Deze finale was de afsluiter van een zeer geslaagde editie van de Band Boost, een editie waarin meer lokale sponsors dan ooit hun medewerking aan de talentenjacht verleenden en hiermee een prachtig prijzenpakket voor de bands mogelijk maakten.

De vijf finalisten waren stuk voor stuk talentvolle, veelbelovende regionale bands. De jury, bestaande uit Jasper van Dorp (Labtones), Peter Paul van Hout (Velvet Music), Ronald van Maren (I Against I) en Herman Hofman (3FM) koos unaniem voor Fools for Soul. De band maakte een ijzersterke indruk met sterke songs, een zeer goede zanger en een solide en strakke tienkoppige band. Fools for Soul ging naar huis met een zeer uitgebreid prijzenpakket bestaande uit onder meer een optreden op het Popcentrale Podium van Wantijpop op zaterdag 11 juni en twee dagen studiotijd bij Pro Sound Studio.

De tweede prijs was voor de jazz/popact Marlou en rockband The Pendulum’s Motion ging naar huis met zowel de derde prijs als de publieksprijs. Naast de jury- en publieksprijzen werd ook de Big Rivers Gold Card uitgegeven. De organisatie van Big Rivers koos uit de finalisten een band die een optreedplek wint op de SENA Young Talent Stage van het Big Rivers Festival. Deze plek ging naar hardfunkband Raise the Ace. De piepjonge Dordtse hardrockband Dead Company viel buiten de prijzen, maar wist met hun energieke optreden wel heel de Power Stage op zijn kop te zetten.

Zelf meedoen met de Band Boost? De inschrijfperiode voor editie 2017 is vanaf heden geopend. Bands uit de regio Dordrecht kunnen zich aanmelden via www.popcentrale.nl/bandboost.

Band Boost 2016 was een productie van de Popcentrale en werd mede mogelijk gemaakt door Popunie Music Support Zuid-Holland, Wantijpop, KEYMUSIC, Poppodium Bibelot, Merz Dordrecht, Studio 4205, Photon Imaging, The House of Music, Podium Dolhuis,  Studio Kraakbeen, Van Engelen Audio, Prosound Media, Drukwerkdeal.nl, Steftiaan en Big Rivers Festival.

Kijk hier voor meer informatie en inschrijven.

POPUNIE_MUSICSUPPORT_ZHOLLAND_FCBand Boost werd mede gefinancierd door Popunie Music Support Zuid-Holland.