Meld je act of locatie aan voor North Sea Round Town 2020

North Sea Round Town is hét fringe evenement van het grote NN North Sea Jazz Festival, dat ruim twee weken lang neerstrijkt in Rotterdam met het beste dat de stad te bieden heeft aan jazz. Dit jaar markeert een mijlpaal in de geschiedenis van North Sea Round Town: het is de 15e festivaleditie. Je kan nu jouw act of locatie tot 1 april aanmelden voor de festivaleditie 2020!

Aanmelding Locatie
Heb je een voorstel voor een concert/programma? Dit kan echter alleen in samenwerking met en door een locatiepartner. Voor de aanmelding als locatie dien je een aanmeldformulier aan te vragen via: aanmelden@northsearoundtown.nl

Aanmelden als muzikant of act
Als muzikant kun je jouw projectvoorstellen indienen via deze link. De geselecteerde muzikanten zullen half mei benaderd worden door de programmeur.

Let op: Voorstellen ontvangen na de deadline van 1 april worden niet in behandeling genomen, dus wees op tijd!

Fringe Festival 2020:
Verwacht een merendeels gratis en afwisselend jazz-programma met blues, soul, funk, hiphop, pop en improvisatie. Op onverwachte plekken, pop-up’s en de grote jazz-podia. In aanloop naar het NN North Sea Jazz Festival zorgt het fringe festival ervoor dat er in twee en een halve week, op meer dan 135 locaties ruim 425 concerten plaatsvinden in Rotterdam.

Dit gebeurt samen met North Sea Jazz en verschillende initiatieven, programmeurs, producenten en locaties in de stad. Jong, nieuw talent en gerenommeerde namen komen allemaal voorbij op het fringe festival.

Binnenkort volgt er meer informatie over deze extra feestelijke editie, houdt de social media dus goed in de gaten.

North Sea Round Town Fringe Festival
Datum: 25 juni t/m 12 juli 2020
YouTube

Meer informatie en de laatste updates van het programma vindt je op de website, Facebook en Instagram.

Meer zoals dit

HipHop is niet dood: Stop naggin, start trappin’

Je kan niet meer om trap heen. Rappers zoals Roddy Ricch, DaBaby en Travis Scott domineren streamingsdiensten en hitlijsten. Trap wijdt zelfs uit naar andere landen en heeft veel momentum. Bijvoorbeeld ‘latin trap’ baart artiesten zoals Bad Bunny en Ozuna. Met deze populariteit is haat onvermijdelijk.

Trap staat niet langer alleen voor de constructie dat verdiepingen verbindt. Het is een subgenre in hiphop dat zich kenmerkt door 808’s en snares. Trap vindt zijn oorsprong in de jaren 90 in het zuiden van de Verenigde Staten. In het laatste decennium heeft het pas echt een stempel gedrukt. Niet alleen in hiphop, maar ook ver buiten haar oevers.

 




 

“If it talk like an opp, then it must be”
Niet iedereen is fan. Begrijpelijk, je moet er maar net van houden. Echter, de kritiek kan je herleiden naar één bron. De media, voornamelijk traditionele media. Als het om rap gaat, bombardeert de media je nu voornamelijk met trap. Als je je oogkleppen afdoet, zal je zien dat hiphop veel meer is dan dat. Beetje graven en je komt achter pareltjes. Hiphop is diep. Altijd geweest. Alles wordt besproken: mentale gezondheid, trauma’s, verdriet, alles.

Rap kan je eigenlijk zien als een soort dagboek. Het feit dat rappers je de kans geven om in hun dagboek te kijken, is wat het zo mooi maakt. Je krijgt een exclusief beeld van wat er in hun hoofd omgaat.

Maar, zoals ik eerder zei, traditionele media laat jullie niet alle kanten zien. Voornamelijk de negatieve kanten worden hier belicht. Dat is ook de reden waarom outsiders schreeuwen dat hiphop slechts een kweekvijver van negativiteit is. Dit is uit onwetendheid, want dat is het enige waaraan ze worden blootgesteld. Dus, kunnen we echt boos op ze zijn?




 

For Us By Us
Daarom het belang van het vertellen van ons eigen verhaal. User-generated content, in dit geval content generated by the culture. Zij die wel geaffilieerd zijn met hiphop doen hun uiterste best om alle facetten te belichten, goed en slecht. Via o.a. social media nemen hiphop liefhebbers het heft in eigen handen. Neem bijvoorbeeld Rotterdams’ eigen hiphop podcast Vlotte Babbels, waarin rappers zelf aan het woord komen, en sinds kort ik, Imani Sigourney. Op mijn website geef ik, iemand met affiniteit en adoratie, mijn ongezouten mening geven over alles betreffende the culture, goed én slecht.

Was dit allemaal een grote omweg om mezelf te pluggen? Ja. User-generated content, toch?