Releases Februari 2020

  • Maiden Catastrophe

  • Vojak
    • Genre: funky jazzrock, groovy fusion
    • Release-type: album, digitaal
    • Label: Opera House

Het virtuoze jonge trio Mathijs Mens (drums), Tommy van Leuken (keys) en Bram ’t Hart (bass) combineert funk, jazz, hiphop en nog zo het een en ander tot een zelfverklaard “powerful psychedelic experience”. Geen grootspraak, zo blijkt, want ze weten dit al heel aardig waar te maken!

Gebaseerd op muziek van pioniers als The Meters, Funkadelic en James Brown hebben ze hun blik vooruit gericht en nieuwsgierig elementen uit de modernere hiphop, synthpop en afrobeat toegevoegd. Met als gevolg vette instrumentale muziek boordevol ritmische en melodische verrassingen die inderdaad welhaast bedwelmend werkt. Eerste single Tran Song heeft bovendien een coole video meegekregen.

De vele ideeën in de songs zouden wellicht wat meer gedoseerd kunnen worden, maar dat zal met de tijd wel goed komen. Zo zijn we benieuwd wat er gebeurd wanneer deze jonge snaken bijvoorbeeld het legendarische materiaal van Can of Liquid Liquid een tijdje op dagelijkse basis tot zich nemen. Hun debuut-album Maiden Catastrophe is in ieder geval al zeer dik in orde en laat een grote muzikale rijkdom horen en is een belofte voor de toekomst; Pushing space funk into the future!

  • Family & Friends

  • Ntjam Rosie

De in Kameroen geboren en in Rotterdam-Oost wonende zangeres Ntjam Rosie brengt op haar nieuwe, zesde album Family & Friends een ode aan haar familie en vrienden waarvoor de waardering de afgelopen jaren steeds verder is gegroeid; “Ze vormen de basis van wie ik ben en wat ik maak.”

Ze brak door met haar album Elle in 2010. Family & Friends betreft een tweede deel van een trilogie; Breaking Cycles (2017), nu dit album en binnenkort reist ze af naar haar geboorteland om inspiratie op te doen voor een derde deel. De prachtsong We Rise lijkt hier al een voorzetje voor te zijn. Inmiddels heeft Ntjam Rosie haar onmiskenbare eigen geluid gevonden in een zeer aansprekende mix van soul, funky pop, r&b en jazz. Van gevoelige ballads als I Know tot stoere, bijna Grace Jones achtige, tracks als Start Over Again; Ntjam Rosie weet het allemaal op zeer overtuigende wijze te brengen. Topplaat!

  • Voor Niks Komt De Zon Op

  • Cry & Wally A$M
    • Genre: hiphop, urbanpop
    • Release-type: album, digitaal
    • Label: Noah's Ark

Los van elkaar sloopten de jonge rappers Cry en Wally A$M al festivals als WOO HAH!, Zwarte Cross en Down The Rabbit Hole. De Rotterdamse rapper Cry weet met zijn natuurlijke charisma en energie dan ook elk soort publiek met zich mee te krijgen. Zijn muziek is een sterke uiting van zichzelf en z’n eigen karakter komt hierin goed naar voren; enthousiast en alles behalve bescheiden.

De 19-jarige Oualid ‘Wally’ Oussar begon zijn muzikale carrière met de crew A$M (Agga $treet Music). In 2017 bracht hijzelf onder de naam Wally A$M de Road To DBV ep uit, gevolgd door het album Days Before Vrijheid in hetzelfde jaar. En hij bouwde aan een goede live reputatie; productief en talentvol dus.

Met de single Gordel Om (april 2019) zochten Cry en Wally A$M voor het eerst de samenwerking op en dat smaakte naar veel meer. Na twee voorafgaande singles Diamonds Forever en Oh No! is er nu het gezamenlijke album Voor Niks Komt De Zon Op. Daarop 14 aansprekende tracks met het urbanpop geluid van nu.

  • Spherics III

  • Michel Banabila
    • Genre: electronics, synthwave
    • Release-type: ep, digitaal
    • Label: Tapu Records

Derde en laatste release in Banabila’s Spherics serie na Spherics I (2001) en Spherics II (2003).

Voor de muziek op Spherics III is ditmaal geen gebruik gemaakt van gitaar, maar louter een keur aan keyboards zoals Logic EVP88 + distortion, Omnisphere, Novation V Station, EastWest SD2 en Qu-Bit Nebulae. De geluidsmanipulatie is uiteraard van de bovenste plank zodat je bijvoorbeeld in opener The Hunt twijfelt toch niet een slide-gitaar te horen. Wildest Dreams daarentegen biedt authentieke synthpop die zo uit een 80’s TV-serie zou kunnen komen en doet op een goede manier haast frivool aan.

Al met al laten de vier tracks op Spherics III een diverser geluid horen dan het ambient werk waar Michel Banabila wellicht om bekend staat en voegen daarmee weer iets toe aan zijn toch al indrukwekkende palmares. Korte, maar krachtige prachtrelease!

  • A Good Start

  • Ron Sinoo
    • Genre: indiepop
    • Release-type: album, digitaal
    • Label: self-released

Ron Sinoo maakt muziek met een licht tongue-in-cheek gehalte en heeft zijn roots in de arty hoek. De acht catchy tracks op het album A Good Start zijn geproduceerd en gemasterd in de studio van PiRoMedia.

Onder de bandnaam PiRoMedia heeft Sinoo (met Pien Selleger) eerder twee albums uitgebracht; ByUs (2013) en Useless (2015). Het duo heeft het afgelopen jaar echter te veel liedjes geproduceerd voor één album. Daarom verschijnen dit jaar twee nieuwe solo-albums. Happy Songs met door Pien gecomponeerde liedjes (met een vrouwenstem) en dit A Good Start met de liedjes van Ron (met een mannenstem). Op beide albums hebben tracks ware kunstwerkjes als muziekclips meegekregen die op de artiestenwebsite te vinden zijn. Wil je de dag goed beginnen dan geef je beter eerst dit album een draaibeurt!

  • Wat Denk Ie Zelf

  • Steff

Wat Denk Ie Zelf van Steff (010) verschijnt op het Utrechtse Infected Records, in 2008 opgericht door Stijn ‘Steen’ Kosterman. Begin 2018 sloot de zelfverklaarde ex-battle rapper zich aan bij dit no bullshit label en is daar goed op z’n plaats tussen bijvoorbeeld de ‘hooligan rap’ van EZG en het werk van Steen zelf.

Steff’s rap battles genereerde honderdduizenden views op internet, maar op zijn hoogtepunt stopte hij met battlen om zich op zijn muziek te focussen. Geen verkeerd besluit want na debuut-album Cult (2018) volgt nu dit tweede (solo)album en dat is een sterke geworden. De teksten zijn spitsvondig, humorvol en geven de observaties uit de belevingswereld van Steff op originele wijze weer. Tegelijkertijd zijn de beats vrij afwisselend (ronduit funky in Es Goed Doei Hè) en laten de raps goed naar voren komen. Alle tien tracks zijn dan ook geproduceerd door de ervaren DJ Friss en de featurings zijn beperkt tot de usual suspects Steen & EZG.

  • TAR 005

  • ARKVS / Thanos Hana
    • Genre: electronics, techno
    • Release-type: ep, 12" vinyl, digitaal
    • Label: TH ± Tar Hallow

Opnieuw een sterke release op het onvolprezen Rotterdamse underground (techno)label TH ± Tar Hallow.  Ditmaal een split 12″ met daarop het dj en producers-duo Stefan Meijerink en Wesley Visser (DJ Slew) dat gaat onder de naam ARKVS en komt met straight techno in Mutable Signs en het bezwerende Human. En op de andere kant labelbaas Thanos Hana zelf met het old-school beukende Big Wheel en meer acid achtige Stabbing.

Van harte aanbevolen voor de liefhebbers van het betere rave werk!

  • Boy From July 3

  • L CiANO
    • Genre: urbanpop
    • Release-type: ep, digitaal
    • Label: self-released

Eerder bracht L CiANO de singles Suavemente ft. Quique, Crown ft. ND en Formidable uit, die aangevuld met zeven nieuwe tracks nu de ep Boy From July 3 vormen. De ep is mede door de vele gastbijdragen zeer divers geworden.

Gelukkig is het wel één geheel gebleven, want de featurings van Quique, Suzet Lichel, Jaskelis, ND, Deemer en Derra passen prima in de algehele uplifting vibe die deze plaat uitstraalt. Het is dan ook heerlijke smooth urbanpop wat de klok slaat zoals songtitels als RnB Love, Sweet Lady en Exotic Girl al doen vermoeden. De gedreven muzikant Luciano en zijn team mogen trots zijn op deze DIY release; een zeer aangenaam begin van de lente!

  • Happy Songs

  • Pien Selleger
    • Genre: indiepop
    • Release-type: album, digitaal
    • Label: self-released

De negen tracks op dit adequaat getitelde Happy Songs zijn door Pien Selleger gecomponeerd en verspreid over de afgelopen twee jaar opgenomen, geproduceerd en gemasterd in de studio van PiRoMedia.

Onder de bandnaam PiRoMedia heeft Pien Selleger (met Ron Sinoo) eerder twee albums uitgebracht; ByUs (2013) en Useless (2015). Het duo heeft het afgelopen tijd echter te veel liedjes geproduceerd voor één album. Daarom verschijnen dit jaar twee nieuwe solo-albums. A Good Start met de liedjes van Ron (met een mannenstem) en dit Happy Songs met door Pien gecomponeerde liedjes (met een vrouwenstem). Op beide albums hebben tracks ware kunstwerkjes als muziekclips meegekregen die op de artiestenwebsite te vinden zijn. Highly recommended!

  • Memento Mori

  • Diabla Diezco
    • Genre: electronics, techno
    • Release-type: ep, 12" vinyl, digitaal
    • Label: Mord

Mord labelbaas Bas Mooy vormt samen met Charlton (Ravenberg), die hier eerder muziek op uitbracht, het industrial techno duo Diabla Diezco. De eerste tracks verschenen al in 2006, maar nu is het tijd voor een volledige ep; Memento Mori. Op de vinyl release staan zes stukken en de digitale varianten voegen er daar nog drie aan toe.

De spijkerharde tracks met opbeurende titels als Karkas, Graveyard en Cutting Wrists weten ook internationaal aandacht te trekken. Zo schreef Juno: “… Memento Mori is their most impressive release to date. ‘Wenkbrauw’ hits like a sledgehammer to the head with its pummelling kicks and layer upon layer of sheet metal percussion. Opting for a different tact but achieving the same outcome, the pair drop broken beats and swirling filters on ‘Karkas’ and ‘Sixth’, while ‘Graveyard’ is a heads-down banger that resounds to tortured shrieks and panel beating rhythms.” Wij sluiten ons daar graag bij aan!

  • Neo Modernist

  • Ian Martin
    • Genre: electronics, minimal wave
    • Release-type: album, 12" colored vinyl, digitaal
    • Label: Pinkman Records

Artiest Ian Martin opereert al jaren vanuit de schaduw, het licht zelden opzoekend, en belijdt zijn muziek. Zijn klank is vaak melancholisch, experimenteel en duister. Met ruim 20 platen op verschillende internationale platenlabels (zoals Bunker, Strange Life, Further, Enfant Terrible, New York Haunted en Minimal Rome) is Ian Martin één van Rotterdams best bewaarde geheimen.

Voor Pinkman maakte hij het zes tracks tellende mini-album Neo Modernist. Zoals hij zelf zegt; “Een periculeuze plaat voor de avontuurlijke luisteraar.” Hoe dan ook, van de boeiende hybride tussen authentieke minimal wave en moderne electro krijgen wij niet snel genoeg.

Overigens zijn sets van Ian voor de SEER Radio show op Intergalactic FM en Operator Radio te vinden op z’n mixcloud.

  • Alert & Waiting

  • FFF

Tommy de Roos (FFF) is inmiddels een ervaren rot in het drum & bass- en jungle-vak. Sinds 1997 ben je bij hem immers aan het juiste adres voor het betere beukwerk. Breakcore, drill ‘n’ bass, jungle, rave of drum & bass, hij heeft het zich allemaal meester gemaakt.

Voor deze ep keerde FFF terug naar het label 7th Storey Projects en op het vinyl vinden we titeltrack Alert & Waiting, They Know, The Way en So Good. Zoals altijd gekenmerkt door een transparant, dik geluid met killer synths en bassounds.

  • Jin

  • The Kik

Na drie studioalbums, een plaat met Armand, het tussendoortje Hertaalt (2017) en de Boudewijn de Groot-coverplaat (2019) die hen tot twee uitverkochte avonden in Ahoy’ bracht, werd het voor Dave en de mannen tijd om eens flink door te pakken met sterk eigen werk en een nieuwe sound.

The Kik vindt zichzelf op Jin als het ware opnieuw uit mét synthesizers. En het blijft nog geloofwaardig ook! “Het is niet zo dat we ineens van een sixtiesband zijn veranderd in een jaren tachtig-band” zegt zanger Dave von Raven; “Maar het is wel wat anders.”

The Kik dus. Bekend van radio en televisie. Met eigen werk, een frisse look en een kersvers geluid.

  • Goldblum

  • Goldblum
    • Genre: experimenteel, lo-fi soundcollages
    • Release-type: album, cassette
    • Label: Het Generiek

Goldblum is het debuut van het duo Marijn Verbiesen (Red Brut, Sweat Tongue) en Michiel Klein (Lewsberg, Sweat Tongue) dat zichzelf ook zo noemt. De lo-fi muziek wordt gemaakt met vlooienmarkt cassettes, willekeurig gesneden tape loops en goedkope keyboards. Gezongen wordt er in het Engels en Nederlands. De zes werkstukjes op dit mini-album die hier het resultaat van zijn, zijn buitengewoon intrigerend. Stel je spoken words over tapedrones voor, die bij elkaar een vervreemdend effect hebben. Prachtig!

Optredens van Goldblum zijn volledig geïmproviseerd, soms chaotisch, soms fragiel. De zes nummers hier zijn echter zorgvuldig geconstrueerd en kunnen het best als één geheel beluisterd kan worden.

Gelukkig is de hands-on aantrekkingskracht van Goldblum geheel behouden: op de cassette staan spontane arrangementen, eerste takes en fouten. Fragmenten van golden oldies, kreupele ritmes, lawaaiige uitbarstingen en melancholieke melodieën komen samen in droomachtige nummers en geluidslandschappen, ondergedompeld in tape-ruis. Rest ons nog te melden dat Goldblum ook internationaal al opvalt (o.a. The Quietus), dus Rotterdam heeft er weer een interessant export project bij.

  • Vom Harz

  • The Eichler Brothers

Twee broers, oma’s oude auto, een koffer vol lo-fi equipment en een gebroken VHS camera. Voldoende ingrediënten om een mislukte kampeervakantie met de familie uit de jaren 90 te kunnen herbeleven…

Welkom in de wondere wereld van Walther en Diether Eichler op hun nieuwste album Vom Harz. Geschreven, gecomponeerd én opgenomen in 2016 gedurende één week op verschillende locaties in het Duitse Harz gebergte. Slechts gebruikmakend van batterij stroom voor de instrumenten en direct op een viersporen cassetterecorder opgenomen.

Thuis kwamen ze erachter dat de VHS camera in Duitsland was overleden waardoor alle beelden verstoord waren en de vakantie beelden van de vorige eigenaar er nog gedeeltelijk op stonden. De beelden paste perfect bij het gruizige en ongepolijste karakter van de muziek dus als visuele kers op deze sowieso uniek klinkende ‘muzikale’ taart is er voor elke track een video gemaakt en de playlist hiervan vind je hier. Großartig!

  • groot

  • Terilekst
    • Genre: hiphop, sample soundscapes
    • Release-type: album, 12" colored vinyl, digitaal
    • Label: Noah's Ark

Dennis van der Meijden dankt zijn artiestennaam Terilekst aan zijn rustige aura. Langzaam maar gestaag heeft hij hiermee een lange en indrukwekkende staat van dienst opgebouwd sinds zijn eerste wapenfeit Voor De Medevens (1999).

Zo staat Terilekst erom bekend vooral decennia oude Nederlandse muziek te samplen. Na instrumentale debuutplaat Turquoise (2016), die geheel onverwacht juist bijna geen samples bevat, heeft hij nu zijn oude stiel weer opgepakt. Voor zijn nieuwste album heeft Dennis geput uit een grote hoeveelheid vondsten gedaan tijdens het graven in het oudere werk van icoon Boudewijn de Groot, daterend uit de periode 1965-1980. Die heeft hij getransformeerd tot het adembenemende sample-meesterwerk genaamd groot.

De vele details zorgen ervoor dat groot verder gaat dan alleen een eerbetoon aan Boudewijn de Groot. Het is tevens een eerbetoon aan z’n moeder Milly, die in zijn vroege jeugd Verdronken Vlinder en Testament zong en tokkelde op haar gitaar, aan de wereldwijde hiphopcultuur met name de kunst van het samplen en tijdsgeest van de jaren ’90. Ook is deze instrumentale plaat een eerbetoon aan voortplanting in het algemeen en dus ook aan zijn vriendin en muze Lizzy, de moeder van zijn twee zoons Lotus en Nova van wie hun namen twee titels op het album zijn.

Voor de verzamelaars: groot wordt ook uitgebracht op transparant turquoise vinyl (in de winkel incl. A1 poster) dus sla snel je slag!

  • Oracle Live

  • Mayra Orchestra
    • Genre: cinematic pop
    • Release-type: album, dvd, cd
    • Label: self-released

Mayra Orchestra is een filmisch poporkest wat geleid wordt door de Rotterdamse singer/songwriter Maartje Dekker. Na de release van hun tweede studio-album Oracle (Butler Records, 2017), heeft Mayra Orchestra nu de eveneens tweede live-dvd uitgebracht genaamd Oracle Live. Gefilmd tijdens de release show van Oracle wordt de twee uur durende film uitgebracht in een digipack, samen met een dubbel live-cd.

Het betreft één van de grootste shows van de band, door de pers omschreven als “een spectaculaire show die iedereen zou moeten zien en beleven”, “adembenemend” en “pure magie”. De muziek wordt dan ook tot leven gewekt met videoprojecties, circusacts, kostuums en zelfgemaakte instrumenten. Dromen komen hierbij tot leven en niets is wat het lijkt. Deze live-dvd/cd release is biedt een warm welkom in de unieke wondere wereld van Mayra Orchestra!

  • Samsara

  • Far I
    • Genre: hiphop
    • Release-type: album, digitaal
    • Label: HardHeaderz

De uit Rotterdam afkomstige rapper heeft in totaal vijf jaar gewerkt aan zijn laatste project: Samsara. Op dit album is Far I op zoek gegaan naar een manier om oude boeddhistische wijsheden te vertalen naar de moderne tijd.

Aan de hand van voorbeelden uit zijn eigen bewogen leven probeert hij het wiel van Samsara, de cyclus van leven en wedergeboorte, te doorbreken. De thema’s passie, agressie en onwetendheid lopen als een rode draad door het album heen, waarop niets is wat het lijkt. Is Far I in staat zijn eigen aandeel te zien in het lijden dat hij ervaart? Of prefereert hij zich te verschuilen achter onwetendheid? Dit album wil de antwoorden op deze persoonlijke levensvragen geven.

Los van deze er in verweven spiritualiteit klinkt de authentieke Engelstalige hiphop ook nog eens prima. De meeste producties op Samsara komen van de hand van Far I’s alter-ego Michael Léone. Maar Far I heeft op het album ook samengewerkt met verschillende producers en artiesten uit het binnen én buitenland. Een intrigerend en bovenal integer werkstuk van een muzikant die altijd volledig z’n eigen weg heeft gevolgd, met alle pieken en dalen die daarbij horen. Chapeau!

De Spotify-playlist van februari

Breng jij een album of ep uit? Meld je release hier aan!

Interview: Sisters in Songwriting

‘It ain’t a man’s world, even though it might seem that way’

Sisters In Songwriting organiseerde de eerste all female writingcamp. Dan hebben we het niet alleen over de songwriters, maar ook engineers en producers. All female.

Ik ontmoet oprichters Hester Terpstra en Ayu Lestari in de Red Bull Music Studio tijdens opnames van Rotterdams eigen Jaskelis voor het collectieve album. Terwijl Ayu een oogje in het zeil houdt bij de opnames, spreek ik Hester in een knus huiskamertje naast de studio. Onder het genot van muntthee gingen we in gesprek over het unieke project.

Kun je me wat meer vertellen over Sisters In Songwriting?
“Ayu en ik hebben het samen opgericht, vanuit ons label Signature. Wij vinden dat de positie van de vrouw in de muziekindustrie verbeterd kan worden. En wij dragen hieraan bij door middel van female empowerment. Wij hadden hier al eerder een gesprek over en af en toe kwam er ook iets voorbij in de media waarvan wij dachten: dat klopt niet. Zo was er in RTL Boulevard een zogenaamde muziekrecensent die zei “Vrouwen maken nu eenmaal minder goeie muziek”. Lakshmi pikte deze opmerking niet zomaar en reageerde al heel snel en kwam uiteindelijk in de studio om met hem het gesprek aan te gaan. Dat was heel inspirerend.

Toen dachten wij: ‘het is nu echt de tijd geworden om er iets aan te doen.’ Onlangs werd er door een rapper nog gezegd, “chicks zijn op niks”. Daar gaven wij dan een positieve draai aan, dus diezelfde dag hebben wij naar buiten gebracht dat wij een all female writingcamp gingen organiseren. Wij kregen daarop heel veel reacties, waaronder van Jaskelis, die nu in de studio staat op te nemen.

We moeten kansen met én voor elkaar creëren en ervaringen met elkaar delen. Je hoort regelmatig verhalen voorbijkomen dat er avances worden gedaan naar vrouwelijke artiesten in de studio, dit delen we ook met elkaar. Wij willen eigenlijk elkaar versterken en dat doen vanuit een sisterhood en niet vanuit individueel niveau, Wij geloven heel erg in de kracht van samenwerking om zo impact te maken.“

Hoe ging het eraan toe tijdens de writingcamp?
“Het was interessant. Bij sommige groepen ging het heel snel en natuurlijk. Wij hebben soms ook echt gekozen voor out-of-the-box combinaties. Soms werkte dat heel goed en soms liep dat vast. Qua tempo ging het behoorlijk snel, wij hadden per dag dan een sessie met vier tot vijf groepen en dat dan zes dagen achter elkaar. Aan de ene kant is dat heel fijn, want als je onder druk komt te staan of als het in een bepaalde snelheid gaat, kom je ook wel in een flow en pak je door.

Wij hebben nu twaalf opnames in vier dagen dat is ook echt keihard werken. Als er al één iemand te laat komt, dan loopt de rest ook weer uit. Dus qua snelheid zouden wij het de volgende keer ook wat rustiger aandoen. Aan de andere kant heeft het ons ook heel erg geholpen om de energie te houden en dat voel je gewoon.”

Volgende keer? Dus er komt nog een vervolg?
“Ja zeker! Dit willen wij echt jaarlijks doen. Wij hebben ook goede partners zoals Red Bull Studios, waarvan wij hun studio kunnen gebruiken. En ook Spotify is aangehaakt als partner. Zij vinden female empowerment echt belangrijk en zij hebben na de masterclass een talk gegeven over hoe je jezelf als artiest in de wereld zet en hoe streaming werkt.

Het is heel mooi als die partners wat toe kunnen voegen aan het programma. Universal Audio heeft ons ook een aantal interfaces uitgeleend. Dat helpt heel erg. Wij willen impact maken, dus het is ook belangrijk voor ons dat wij dit door kunnen blijven zetten. Wij willen ons als een soort olievlek verspreiden over de muziekindustrie.”

Jaskelis doet dus mee, maar hoe hebben jullie de andere vrouwen benaderd en geselecteerd?
”Heel veel via artiesten die wij al kennen, maar ook via social media. Die trending hashtag #chickszijnopniks was een heel mooi momentum. Daar kregen wij heel veel reacties op. Wij hebben ook gekeken naar talent. We hebben tijdens het writingcamp ook een masterclass ‘songwriting’ georganiseerd met songwriter Emy Perez. Daar deden twintig artiesten aan mee.”

Wat betreft het album, wat kan je daarover vertellen?
”Ik denk dat wij acht nummers gaan uitkiezen. Het is overkoepelend pop, met wat crossovers – trap, afro, R&B/soul, EDM etc. Deze moet eind april/begin mei uitkomen.”

Tenslotte, je had het al over toekomstplannen en het jaarlijks te willen doen, willen jullie ook internationaal?
“Ja, dat lijkt ons geweldig! Er zijn nu al internationale mensen betrokken. Het zou leuk zijn om een all female writingcamp in het buitenland te kunnen doen. Wij willen groeien, dit was de kick-off en ik denk dat we heel tevreden mogen zijn over hoe het is gegaan en het talent dat wij hebben ontdekt.”

Na de opnames schoof ook Jaskelis aan om haar ervaring te delen.

Copyright foto: Goldiie

Hoe heb jij de writingcamp ervaren?
“Heel bijzonder, in a good way. Het was de eerste keer dat ik bij een writingcamp was  waar iedereen vrouw was: van production, writers, rappers, songwriters etc. Ik had echt geen idee hoeveel behoefte wij daar eigenlijk aan hebben. Het was echt mooi om te mogen ervaren. Iets wat zeker herhaald moet worden. Het is maar net de vraag of het nummer het album haalt, maar ik blijf sowieso met deze dames samenwerken. Ik geloof gewoon heel erg in wat zij doen en daar wil ik ook een deel van uitmaken.”

Wat heb jij hieruit meegekregen?
“It’s not a man’s world, even though it might seem that way. Er zijn genoeg getalenteerde vrouwen in different corners of music. Ik wil daar echt meer naar uitkijken, meer op zoek naar andere vrouwelijke producers waar ik ook mee kan samenwerken en om dat ook meer een podium te geven.”