Die Boyz

die boyz tape1+1=3
mixtape

Het eerste wat opvalt op de mixtape van Die Boyz is het artwork dat met de Koopgoot op de achtergrond gelijk de indruk wekt dat we hier met echte Rotterdamse hiphop te maken zullen krijgen. En niets blijkt minder waar. Bij het draaien van het eerste nummer horen we gelijk dat deze jongens geïnspireerd zijn door Rotterdamse hiphoplegendes zoals Winne en U-Niq. En daarmee hebben ze aan de luisteraar de eerste belofte afgelegd om met echte rauwe Rotterdamse hiphop te komen.

Het lukt Die Boyz ten dele om die belofte in te lossen. Je kunt goed horen dat ze vanaf het begin af aan veel geven en heel hard hun best doen om zich van hun beste kant te laten horen. Tegelijkertijd zijn er op veel nummers kleinigheidjes aan te merken; de flow is niet altijd even sterk, de teksten laten soms te wensen over of het zit productiematig niet ijzersterk in elkaar.

Het nummer Zoveel Pijn opent sterk met een mooi intro en ook tekstueel zit het goed in elkaar. Maar er zit veel meer potentieel in dit nummer als de productie en het refrein sterker zouden zijn. Dit euvel blijft zich de hele plaat voordoen. Het luistert alsof er te weinig tijd in is gestoken om de puntjes op de i te zetten en alsof de heren te veel willen in te weinig tijd. De mixtape telt 18 nummers. Ik ben zeer benieuwd naar het resultaat als Die Boys dezelfde tijd zouden besteden aan het uitwerken en perfectioneren van de beste 8 tracks van 1+1=3. Ik geloof sterk in het talent van Die Boyz en ik weet zeker dat ze zullen gaan brengen wat er aan potentieel talent in zit.

Jeroen Loeve

Tweede videoclip voor Rotterdamse rapper Maximus

KANS1De artiesten van KANS zijn actief tracks en video’s aan het releasen. Twee weken geleden heeft MarryMarv zijn indrukwekkende video Gaat Mijn Dood Worden uitgebracht. Ook Elise Dinfena zal binnenkort haar  clip releasen, maar nu is het de beurt aan de Rotterdamse artiest Maximus.

Op weg naar zijn ep, die Maximus in 2014 wilt uitbrengen, zal hij de komende periode de nodige tracks en video’s uitbrengen. Onderstaande video van de track Niks Nada is er eén van. In deze video zie je Maximus in zijn puurste vorm; geen poespas, geen speciale effects, maar gewoon een rapper die zijn ding doet.

Maximus – Niks Nada

Voor meer informatie bezoek je de website van KANS of volg Maximus op Twitter.