FunX Music Awards voor o.a. Broederliefde en Ronnie Flex

In een vol Paradiso zijn gisteravond de FunX Music Awards uitgereikt. Boef is de grote winnaar van de avond in de Amsterdamse Paradiso en mag maar liefst vier awards mee naar huis meenemen. Ook de Rotterdamse artiesten Ronnie Flex, Broederliefde en Jairzinho wisten awards in de wacht te slepen.

Broederliefde wist van de zes nominaties er twee te verzilveren. In de categorie Best Album versloeg Hard Work Pays Off 2 van Broederliefde het album Slaaptekort van Boef. Broederliefde won bovendien de award voor Best Group. De FunX Award voor Best Song ging naar Ronnie Flex en Frenna voor hun nummer Energie. Het nummer Tempo won in de categorie Best Collab, een samenwerking van Boef met Jairzinho, Sevn Alias en BKO.

Tijdens de vierde editie van de awardshow waren er optredens van Jayh, Broederliefde, Boef, Ronnie Flex, Jonna Fraser, Mula B, F1rstman en Sevn Alias.

De winnaars van de FunX Music Awards 2017 zijn:

Best Album
Broederliefde – Hard Work Pays Off 2

Best Collabo
Jairzinho Ft. Sevn Alias, BKO & Boef – Tempo

Best DJ
Dyna

Best FunX Talent
Valsbezig

Best Group
Broederliefde

Best MC
Boef

Best Song
Ronnie Flex Ft. Frenna – Energie

 

Best Producer
IliassOpDeBeat

Best Singer
Jonna Fraser

Best Video
Boef – Habiba

Artist Of The Year
Boef

Wouter Mol – Out Of Skin

  • Out Of Skin

  • Wouter Mol
    • Genre: Indiepop, singer/songwriter
    • Release-type: Digitaal
    • Label: Self-released

Hoe een groot publiek muisstil te krijgen? Vraag dat maar aan Wouter Mol.

Het trio speelde overtuigend bij de Sena Grote Prijs van Rotterdam 2016, wat hen de winnaar maakte in de categorie Singer/Songwriter. Met deze prijs op zak kan een debuutplaat niet uitblijven. Out Of Skin is voor Wouter Mol de volgende stap.

De releaseparty op 8 april 2017 in Kantine Walhalla gaf de muzikale intentie van Wouter Mol aan: expressiviteit en mooie arrangementen. Samen met het Artemisia koor en kunstwerken van Rince de Jong werd de muziek van Out Of Skin beeldend ten uitvoering gebracht.

De ep is volledig live opgenomen in de theaterstudio van Half Way Station’s Rikke Korswagen, waarvan twee tracks voor een live publiek.

Allereerst valt de mooie stem van Wouter Mol op. Hij draagt de gevoelige en soms dreigende teksten op Out Of Skin met een sereniteit waardoor de zes tracks heerlijk wegluisteren. Wat niet wegneemt dat de gitaar en harp Mol’s stem enorm complementeren en een rustige sfeer creëren.

Het is echter de viool die de volledig akoestische tracks een power en variatie geeft en daarbij meer leven in de brouwerij brengt. Vooral And Now It’s Up To Him profiteert daar enorm van. “Tonight is the night to kill you” is een regel die zachtaardig gezongen wordt maar een lading doem over zich heen krijgt door het onheilspellende vioolspel dat er aan vooraf gaat.

Out Of Skin bevat twee live tracks, wat je niet snel merkt: de tracks zijn dusdanig mooi dat de ep vlekkeloos overgaat van recorded naar live. Je schrikt als het ware op van het applaus aan het einde van zowel Ran Away From Distance als Human.

 

De combinatie van viool, harp en gitaar wekt de verwachting van zachte, mooie kamermuziek. Dit biedt Out Of Skin tot op zekere hoogte ook. Maar Wouter Mol laat met hun gevarieerde arrangementen en folkinvloeden zien dat zij veel meer zijn dan dat.