Meet The Pro #46 X GPR: Demopitch! – Maak kennis met het panel

Binnenkort gaan de inschrijvingen weer open voor de Sena Performers Grote Prijs van Rotterdam. In aanloop naar het traject organiseert Popunie op donderdag 23 februari Meet The Pro #46 x GPR: Demopitch!  Hier krijg je de kans je demo te pitchen voordat je deze misschien wel instuurt voor de GPR 2023! Wil jij feedback op je demo? Schrijf je dan snel in en laat je demo beoordelen tijdens een speeddate met een professional. Maak kennis met het panel!

Tijdens deze Meet The Pro speeddate sessie wordt je gekoppeld aan de aanwezige pro’s, waarmee je in gesprek gaat en die jouw track gaan voorzien van feedback. Na de speeddates is er nog ruimte om vragen te stellen tijdens een korte Q&A. Ook zal het Popunie team aanwezig zijn om vragen te beantwoorden en feedback te geven op jouw EPK.

Meedoen met je track? Dat doe je door jouw demo en EPK te mailen naar jessica@popunie.nl.  Geef in dit mailtje meteen aan welke genre het meest past bij jouw muziek.

Let op: voor deze sessie moet je jezelf van te voren inschrijven. Er is geen mogelijkheid om je aan de deur nog aan te melden.

Eva Breunesse

Eva (20 jaar) heeft de uitspraak ‘’van je hobby je werk maken’’ net iets te letterlijk genomen. Met een achtergrond in producties bij MOJO en als assistent artiestenmanager is ze momenteel druk aan het werk als Label / A&R Manager bij het Burning Fik (Gotu Jim, Hang Youth) en als Community Manager bij het festival Le Guess Who? Al die verschillende ervaringen probeert ze mee te nemen in haar eigen artiestenmanagement (NO SLEEP MNGMNT), om zo goed mogelijke begeleiding te kunnen geven aan haar eigen roster.

Fleur van Ham
Fleur van Ham heeft zich van o.a. promotor doorontwikkeld naar A&R Manager en tourmanager voor artiesten als AVA NOVA en IEWL. Ze werkt als programmeur van het Paardcafé in Den Haag en is ook art director en fotograaf bij Mispoes, een collectief dat feesten door heel Den Haag geeft en muziek uitbrengt.

 

Meet The Pro: 
Meet The Pro is gericht op het stimuleren van het cultureel ondernemerschap in de popsector. Er vinden meerdere Meet The Pro sessies per jaar plaats, georganiseerd door de Popunie op verschillende plekken in Rotterdam. Check ook de site om te zien welke onderwerpen er al zijn behandeld én lees alle verslagen van voorgaande sessies.

Sena Performers Grote Prijs van Rotterdam 2023
De GPR is de door Popunie georganiseerde muziekcompetitie voor alle Rotterdamse Bands, Singer/Songwriters, Hiphop en Producer acts. Van hiphop tot metal, van indie tot rock, van techno tot pop, bij de GPR is ieder genre welkom. Vanaf 1 maart kun je jouw act weer inschrijven. Meer over het traject van de Sena Performers Grote Prijs van Rotterdam volgt snel. Stay tuned!

Extra info:

Meet The Pro #46 x GPR: Demopitch!
Datum: donderdag 23 februari 2023
Locatie: Popunie, Pannekoekstraat 102, 3011 LL, Rotterdam
Deur open: 18:45
Aanvang: 19:00 – 21:30
Aanmelden is gratis, vol=vol
Inschrijven
Facebook event

Crowdfunding gestart voor nieuw concept Mother’s Living Room

Xavier Assegaf, oprichter van Panah. Studio, is een nieuw concept gestart, Mother’s Living Room. Een offline en online podium voor ondergewaardeerde artiesten. Om een succesvolle pilot editie te kunnen houden is er nu een crowdfunding gestart. Help jij mee?

In dit nieuwe concept biedt Mother’s Living Room een podium voor nieuw en ondergewaardeerd talent, waarbij de wereld van r&b en hiphop wordt omarmt. Er worden grenzen opgezocht met andere genres zoals afrobeat, latin, reggae, jazz en meer. Het idee is dat er een intiem event wordt gecreëerd, waarbij twee artiesten hun eigen muziek mogen spelen voor een klein gezelschap en context kunnen geven aan de geschreven teksten. Tijdens Mother’s Living Roon geven de artiesten alles en delen zij hun passie, verhaal, maar ook angsten en geheimen met het publiek.

Mother’s Living Room voor de artiesten
Volgens de organisatie zijn er drie momenten waarin zij deze artiesten zichtbaarheid bieden. Vooraf wordt er een video van een minuut gemaakt waarbij de artiest in de eigen werkplaats  in de spotlight wordt gezet. De video’s worden vervolgens op de website en social media kanalen gepromoot. Het tweede moment is het live optreden, waarbij het publiek kosteloos aanwezig mag zijn. Als laatste wordt het optreden gefilmd door professionele makers die onder andere video’s maken voor Pathé en NPO. Hiermee wordt de Mother’s Living Room Youtube serie gestart.

Crowdfunding
De crowdfunding is gestart omdat er budget nodig is voor o.a. de locatie, techniek, videograaf, apparatuur, de vormgeving en meer. Op de VoorDeKunst-pagina vindt je alle informatie en de tegenprestaties van deze campagne. Als dit concept een succes wordt zal er minimaal 1x in de twee maanden een editie zijn met nieuw talent. Help je mee om van deze pilot editie een succes te maken?