Investeer In Talent: Klinkt Goed

Rotterdammert Ralf Mastwijk, voormalig gitarist van onder meer Face Tomorrow is de gozer achter Klinkt Goed. Volgens Ralf is het tijd dat Rotterdam op z’n Rotterdams wordt beschreven: direct, lekker zeiken en met wat humor. Om het debuutalbum van Klinkt Goed mogelijk te maken, is er een VoorDeKunst-campagne gestart en jij kan helpen om het genre rotjepop het land in te slingeren!




Wat je hoort, is hoe het zit
Ralf put voor zijn teksten inspiratie uit zijn levenservaring in Rotterdam. Hij zingt zijn teksten direct en het liefst met koortjes erbij. Grote inspiratiebronnen voor de kleurrijke arrangementen zijn jaren 80-nederpop, new wave en British Invasion-helden uit de sixties. De muziek van Klinkt Goed komt uit échte instrumenten. Gespeeld door échte gozers. Rotjepop dus!

Sinds april 2022 schrijf Ralf Nederlandstalige teksten en dat beviel zó goed, dat er binnen no time 30+ liedjes op de plank lagen. Zonde om te laten liggen, dacht hij en riep Klinkt Goed in het leven. Hiermee heeft hij het geluid gevonden dat past bij de verhalen uit Rotterdam.

12 liedjes in 12 maanden
Met Klinkt Goed is Ralf van plan om elke tweede vrijdag van de maand een nieuw nummer uitbrengen, tot het april is. Bij elkaar vormen deze liedjes het album Mijn Rotterdam.
Om dit album te realiseren heeft hij jullie hulp hard nodig. Dus ben jij benieuwd naar de verhalen uit Rotterdam? Steun dan dit project via de VoorDeKunst-pagina van Klinkt Goed.

Voor meer over Klinkt Goed check je de website, Spotify, Instagram, Tiktok, Facebook, Twitter en YouTube!

Popweek Special: Meet The Pro #49 – Finetune Je Releaseplan

Woensdag 8 november staat er weer een nieuwe Meet The Pro sessie op de planning, Finetune je releaseplan! Tijdens deze Popweek Special en 49e editie van Meet The Pro leer je in MONO meer over het finetunen van je releaseplan. Je nieuwe muziek is klaar en je staat op het punt om deze uit te brengen, maar welke dingen moet je juist wel of niet doen bij het releasen ervan? Welke kanalen kun je het beste inzetten voor het promoten van je nieuwe single of ep? Hoe visualiseer je dit? Hoe ziet een goed releaseplan er nu eigenlijk uit? En hoe ervaart een nieuwe artiest dit proces zelf? Al je vragen worden beantwoord tijdens deze sessie!

Het panel: 

Noah Smits
Communicatie- en mediastrateeg Noah Smits helpt artiesten, atleten en andere persoonlijkheden in de spotlights om eerlijke connecties te maken met hun (potentiële) fans. Dit doet hij door het strategisch inzetten van media (Radio, TV, print en online) op basis van psychografische data.

Ooit als artiest getekend bij major label EMI Music met radio hits en succesvolle tours begon zijn carrière in de muziekindustrie. Hierna zette Noah verschillende succesvolle ondernemingen op, zoals een DJ-school en tattooshop. Met het inzetten van effectieve mediastrategieën groeiden deze ondernemingen snel. Hier begon zijn fascinatie en specialisatie voor het begrijpen van mensen en het bereiken van hen met de juiste boodschap. Toen bleek dat dit nog niet werd toegepast in zijn geliefde muziekindustrie, sprong Noah in dit gat. Al snel werkte hij voor een groot deel van deze sector en bouwde hij mee aan de carrières van o.a. Snelle, Antoon, Blanks en Meau. Tegenwoordig vertegenwoordigt hij met zijn People Amsterdam een groot deel van de Nederlandse muziekindustrie op het gebied van marketing, PR en talentmanagement en is hij met zijn Black Rainbow Group actief op het gebied van publishing en muziekdistributie.

Job Smit
Job Smit is een van de eigenaren van het Rotterdamse independent label Mattan Records. Naast een eigen label met o.a. The Vices, POM en Mood Bored verzorgt Mattan Records ook marketing en PR werkzaamheden voor (inter)nationale artiesten zoals Alt-j, Wolf Alice, beabadoobee, Jungle, Bloc Party en nog veel meer. In het verleden heeft Job o.a. gewerkt voor MTV, VICE en het label Caroline Benelux. Ook is hij muziekprogrammeur van het International Film Festival in Rotterdam.

Cherry Hayes
Cherry Hayes is een Rotterdamse neo soul singer/songwriter. Ze vertelt met haar persoonlijke lyrics verhalen over liefde, gedragen door zoete melodieën. Haar muziek is zacht en vrouwelijk, maar ook nuchter en stoer. Gewapend met een gitaar en microfoon, voelt ze zich duidelijk op haar gemak op het podium.

Panel Host: Martijn Crama
Martijn Crama is meer dan 10 jaar werkzaam als artiestenmanager. In 2018 bracht hij Basisbagage uit: een boek voor ambitieuze muzikanten wat helpt bij het maken van (strategische) keuzes. Martijn is ‘dankzij’ corona een YouTube channel gestart met uitlegvideo’s om de muziekbusiness wat transparanter en begrijpelijker te maken. Ook zie je hem als host bij panels en doceert hij op de popafdelingen van conservatoria (ArtEZ, Codarts).

Tickets:
Aanwezig zijn bij Meet The Pro #49: Finetune je releaseplan op woensdag 8 november in MONO? Koop dan snel je ticket en kom gezellig langs! De deuren gaan om 19:00 open. Tickets kosten €6 inclusief en zijn verkrijgbaar via deze link.

Meet The Pro:
Meet The Pro is gericht op het stimuleren van het cultureel ondernemerschap in de popsector. Er vinden meerdere Meet The Pro sessies per jaar plaats, georganiseerd door de Popunie op wisselende locaties in Rotterdam.

Rotterdamse Popweek
De Rotterdamse Popweek, in 2013 in het leven geroepen door de Popunie, is dit jaar terug en klaar om de muziekscene in de stad weer in de spotlight te zetten! Dit jaar vindt de 11de editie van de Rotterdamse Popweek, de enige week die 10-dagen duurt, van vrijdag 3 tot en met zondag 12 november plaats. Een must voor alle muziekliefhebbers!

Het belooft ook dit jaar weer een bomvol programma te worden. Voor het volledige en actuele programma van de Rotterdamse Popweek kun je terecht op de speciale website, die voortdurend geüpdatet wordt.

De Rotterdamse Popweek woon je niet alleen fysiek bij maar volg je ook online: met reviews en sprankelende foto’s, reels en video’s op onze social media-kanalen meer. Maak het mee en deel jullie #RdamPopweek23 ervaringen op Instagram, Facebook, X en Tiktok  #Popunie #010isTof #poppoppop