Meneer van Dalen

meneer van dalenWacht Op Antwoord
Nederlandstalige pop

“Meneer van Dalen wacht op antwoord”. In deze tijd van rekenmachientjes en smartphones zal het nog weinig mensen iets zeggen, maar ooit was het een gouden regel tijdens de wiskundeles. De hoes van de onlangs verschenen ep van Meneer van Dalen, Wacht Op Antwoord, licht al een tip van de sluier op. Het zijn de voorrangsregels binnen een wiskundige formule: machten, vermenigvuldigen, delen, worteltrekken, optellen en aftrekken. Op dit debuut vinden we echter weinig abstracte rekensommen terug. Wel de fijne poëtische teksten van zangeres Sophie Reekers.

Zowel in tekst als in zang lijkt zij wel een beetje het Rotterdamse antwoord op Roosbeef. Maar, daar waar de laatstgenoemde vaak een meer kinderlijke manier van kijken naar de wereld heeft, zijn de teksten van Sophie meer volwassen en speelt zij vaker als een dichter met tekst en beeld. Centrale thema’s zijn vooral de twijfel en de aarzeling, eigenlijk dus ook het “almaar wachten op”.

Meneer van Dalen – Tussentijd

In de zes nummers, waarvan een deel werd opgenomen in een vakantiehuis in de Belgische Ardennen, horen we een sterke mix van akoestische en elektronische instrumentaties en ook mooie achtergrondvocalen, die de teksten als het ware nog duidelijker naar voren doen komen. Als er al een puntje van kritiek zou moeten zijn op dit prima debuut, dan is het wellicht dat de luisteraar na een aantal liedjes toch af en toe nog het gevoel bekruipt naar het eerder genoemde Roosbeef te luisteren. Tegelijkertijd is dit dan ook weer een bewijs van de professionaliteit en eigenzinnigheid van deze jonge band. Zeker voor liefhebbers van Roosbeef, Spinvis en gelijksoortige Nederlandstalige artiesten is deze ep een welkome aanvulling.

“Het wachten is vast zoveel mooier dan het antwoord dat er is” zingt Sophie in het titelnummer. In het geval van de vraag of deze voormalige kwartfinalist van de Grote Prijs van Nederland de eerder gedane belofte op cd zou kunnen waarmaken, hebben we gelukkig niet al te lang hoeven wachten. En we mogen blij zijn met het antwoord. En daar hoeven we dan ook niet eens wiskunde voor in het pakket te hebben!

Beluister Wacht Op Antwoord via Soundcloud.

Meneer van Dalen is: Sophie Reekers (zang), Silvan van der Zwaag (gitaar), Willem Schonenberg (drums), Simon Poort (toetsen) en Max Abel (bas en productie). Achtergrondvocalen: Lisa Lukaszczyk, Anouk Hendriks en Romy Ouwerkerk.

Nieuwe datum voor tweede edtitie The Woo

thewoo2_middel2Wees voorbereid om opnieuw jouw zintuigen te laten prikkelen met een combinatie van soulvolle jazz muziek, poëzie en film.

De kondigt met trots de nieuwe line-up aan die deze avond wederom tot een onvergetelijke zal maken. Onder de muzikale begeleiding van de superband On Vibe maken Tasha’s World, Jenny Lane en June Noa hun opwachting. Poëzie zal deze avond voorgedragen worden door niemand minder dan Pete Philly.

Na enige tijd weggeweest te zijn, kwam onlangs het nieuwe album Black Gold van Tasha’s World uit. Op het album hoor je de groei die Tasha doormaakte gedurende haar vijfjarige afwezigheid van de Nederlandse en Europese podia. Op dit album laat de zangeres alle invloeden horen die haar muzikale en persoonlijke levensreis tot nu toe hebben gevormd. Tijdens The Woo zal zij een ieder versteld doen staan van haar nieuw geluid. Welcome back Tasha, we’ve missed you!

De presentatie ligt in de capabele handen van Radio 6 dj en presentator Winfried Baijens.

Na de pauze wordt het programma vervolgd met de vertoning van de internationale film Leaving Mandela Park.

Datum: Vrijdag 13 september