Diverse artiesten – Frequencies Of The Mind III

  • Frequencies Of The Mind III

  • Diverse artiesten
    • Genre: Dubstep, drum & bass, electronica, downtempo
    • Release-type: CD, digitaal
    • Label: Mindtrick Records

Met bijna 50 releases en een tienjarig jubileum in het vooruitzicht is Mindtrick één van de meest volhoudende labels van Rotterdam. Connaisseurs uit de elektronische scene weten bovendien dat Mindtrick regelmatig grote namen op vinyl en cd zet.

Of het nou drum ‘n bass van Sinister Souls, idm van Semiomime of breakcore van Deformer is: bij Mindtrick vind je het.

Omdat niet iedereen elke release van elk label kan of wil bijhouden, brengt het label regelmatig edities van Frequencies Of The Mind uit. Dit zijn verzamelaars met het beste werk uit eigen collectie, aangevuld met unieke releases.

Op deel III, die dit najaar verscheen, bewijst oprichter Guido Van Den Brink (die zelf ook muziek uitbrengt als Atiq) wederom dat Mindtrick een serieuze speler in het veld is. In 16 nummers komt een heel scala aan ambient- en idm-georiënteerde tracks voorbij, inclusief kopstukken als Funckarma en Bong-Ra’s nieuwste project, The Thing With Five Eyes.

Nu klinken verzamelaars al snel plichtmatig en willekeurig, maar op Frequencies Of The Mind III hoef je daar niet bang voor te zijn.

Het gemiddelde niveau ligt erg hoog, inclusief uitschieters van de kopstukken en minder bekende acts als Tangent (denk Fuck Buttons), Known Rebel (denk Plaid) en Delete (denk Burial).

Dus nee, je hoeft niet bang te zijn dat je de amen-breakcore-verhakselaar ingaat. Dit is gegarandeerd een dik uur trippen op auditieve LSD in een parallel universum.

Koop het album Frequencies Of The Mind III via Mindtrick en volg ze via Facebook om op de hoogte te blijven van het laatste nieuws.

De hardnekkigste mythe over nieuwsbrieven ontrafeld

maaike-steenis-column-199x300

Laatst gaf ik een lezing voor een groep muzikanten. Ik sprak daarin onder andere over nieuwsbrieven. Eén van de aanwezigen stak haar hand op. ‘Maar hoe vaak verstuur je zo’n nieuwsbrief dan?’ was haar vraag.

Deze vraag krijg ik vaak. En eigenlijk altijd is er dan iemand onder de aanwezigen die heel hard roept, dat je toch vooral niet te vaak moet sturen. Want dan worden mensen het zat. En melden ze zich af.

Het is de grootste misvatting over nieuwbrieven die ik ken.

Zelf heb ik inmiddels bijna vijf jaar ervaring met het versturen van mijn E-zine.

Ik heb honderden nieuwsbrieven bestudeerd. Daarnaast coach ik enorm veel mensen die ermee werken. Ik heb er dus behoorlijk wat ervaring mee. Veel meer dan degenen die zulke opmerkingen doorgaans maken.

Mijn reactie op deze mythe is altijd hetzelfde: er bestaat niet zoiets als je nieuwsbrief te vaak versturen. Er bestaat alleen een nieuwsbrief die niet interessant genoeg is voor de ontvangers.

Als jij erin slaagt om tien keer per dag een nieuwsbrief te sturen waarvan de ontvangers denken: Jeetje! Wat enorm interessant/ grappig/ mooi/ boeiend/ nuttig! Dan is tien keer per dag niet te veel. Ze zullen juist blij zijn dat je zoveel moeite voor ze doet. Ze zullen je ervoor bedanken. Anderen op jouw nieuwsbrief attenderen en het delen op social media.

Natuurlijk is het verschrikkelijk moeilijk (zelfs bijna onmogelijk) om tien keer per dag briljante, verheffende of hilarische content te creëren. Ik ken in ieder geval niemand die dat lukt. En bovendien kom je dan niet meer aan je eigenlijke werk toe.

Maar het gaat om het principe. Pas als de inhoud van je nieuwsbrief teleurstelt, of gewoon niet zo heel bijzonder is, gaan mensen de frequentie als storend ervaren.

Er zullen altijd mensen zijn die zich uitschrijven van jouw nieuwsbrief. Omdat hij voor hen niet interessant genoeg is. Dat gebeurt bij mij ook. Iedere keer opnieuw.

De enige manier om dat te voorkomen, is je nieuwsbrief nooit versturen. Maar dan pluk je helaas ook niet de positieve vruchten.

En weet je wat ik gemerkt heb? De mensen die zich uitschrijven, zijn zelden mijn klanten. Het zijn niet de mensen die reageren op mijn artikelen. En ook niet de mensen die mijn Facebookpagina liken.

Oftewel: mijn nieuwsbrieflijst wordt kleiner, maar bevat naar verhouding meer mensen die mij steunen en echt fan zijn van wat ik doe. Uiteindelijk zijn dat de mensen aan wie je graag je nieuwsbrieven verstuurt.

Maaike van Steenis

Maaike van Steenis is trainer en leert  creatieve ondernemers, zoals muzikanten, hoe ze meer kunnen verdienen met hun werk en een succesvol bedrijf kunnen opbouwen. Daarnaast is ze initiatiefnemer van de award ‘Creatieve Ondernemer van het Jaar’. Via haar website kun je haar gratis E-book opvragen met daarin 10 dingen die je vandaag nog kunt doen om meer te verdienen met je werk.